Een slide deck is een korte, krachtige presentatie waarin je plannen worden toegelicht. Met een slide deck kom je snel to the point en achterhaal je in korte tijd of je gesprekspartner met jou de volgende stap wil zetten.
“Het team heeft Nature Quest een grote dienst bewezen door alle strategische en daaraan gekoppelde financiële vraagstukken helder op een rij te zetten met oog op onze groeiambities.”
Henrik Looij, Nature Quest
www.naturequest.nl
Mantelaar is een zorgonderneming die zorgstudenten koppelt aan ouderen voor zorg én gezelschap. Deze innovatieve onderneming experimenteert via deze weg met nieuwe vormen van zorgaanbod.
In 2019 (toen nog O’Hulp) liet Mantelaar een ondernemingsplan maken om mee te dingen naar een innovatieprijs.
Bruud! maakt al 20 jaar betonnen rotsformaties voor zwembaden en dierentuinen. Om de locatie ook geschikt te maken als bijzondere accommodatie voor bezoekers van de Biesbosch was aanvullende financiering nodig.
Bruud! liet een ondernemingsplan maken om een financiering aan te vragen. In mei 2020 werd akkoord gegeven.
Otto e mezzo is inmiddels een paar jaar een begrip in Dordrecht. In 2014 gestart in een piepkleine keuken en met een kritische recensie, inmiddels uitgegroeid tot een levendige plek opo de Vismarkt in Dordrecht.
Voor oprichter Dick maakten we (toen nog OndernemingsplanHulp) een ondernemingsplan voor het aanvragen van financiering.
Wanneer een verhuurder vraagt om een ondernemingsplan raden we vrijwel altijd een pitch deck aan. Daarin worden je plannen omgezet in een combinatie van foto’s en tekst. Onderdeel van de aanpak is het doorspreken van de trajectstrategie. We hebben daarvoor twee prijspakketten en een maatwerktraject.
Verhuurders hebben verschillende redenen om te vragen naar een businessplan. Vaak gaat het om:
Voordat een pandeigenaar in gesprek gaat met een kandidaat willen ze graag weten met wie ze te maken hebben en of de plannen realistisch zijn. Een overtuigend en to-the point- pitch deck is hiervoor het meest geschikt.
Het komt voor dat op basis van het businessplan een keuze wordt gemaakt tussen meerdere kandidaten. In dat geval moet de verhuurder overtuigd worden dat jouw plannen de beste deal oplevert. of past bij de doelstelling van de verhuurder. Dit vergt denkwerk, overtuigingskracht en een maatwerk aanpak.
Wat de reden ook is, The Business Plan Company helpt je bij het maken van een verpletterende indruk bij de lezer, zonder dat je er zelf dagenlang werk aan hebt.
Bij aanvragen voor deze dienst bepalen we eerst in goed overleg het exacte doel van je pitch deck. Gaat het om een eerste kennismaking? Of ben je van plan de investeerder al een concreet aanbod te doen? De uitkomst bepaalt de inhoud van het pitch deck. In het einddocument worden je plannen omgezet in een combinatie van foto’s en tekst. Ook is er ruimte voor sparring en overleg.
Investeerders hebben over het algemeen sterk persoonlijke overwegingen om met een ondernemer in zee te gaan. Niet iedere investeerder is geschikt voor elke ondernemer en andersom. Ondernemers die zich daarvan bewust zijn hebben een grotere kans van slagen. Ook helpt het wanneer je weet wie je tegenover je hebt en wat zijn of haar verwachtingen zijn. Een paar tips:
Net als de meeste mensen gaan ook investeerders pas over tot een kapitaalinjectie wanneer er volledig vertrouwen bestaat dat de investering ook echt rendement oplevert. De relatie tot de ondernemer speelt daarin een grote rol. Verder spelen de volgende zaken mee:
Na ontvangst van je bericht nemen we contact met je op. We horen dan graag meer over je plannen en leggen kort uit wat we voor je kunnen betekenen.
Je gegevens worden gebruikt om contact op te nemen en om alvast een beeld te vormen van je situatie. We gebruiken de gegevens alleen voor interne doeleinden.
Bij een aanvraag voor deze dienst spreken we altijd eerst goed met je door wie je precies van je plannen wil overtuigen. Gaat het om meerder type stakeholders? Dan passen we het traject daarop aan. In het einddocument worden je plannen omgezet in een combinatie van foto’s en tekst. Ook is er ruimte voor sparring, overleg en tactisch advies voordat je gesprekken aangaat.
Vaak heb je maar kort de tijd om iemand te overtuigen: op een netwerkbijeenkomst, tijdens een kennismakingsgesprek of op een video op je social media. Je wil dan graag je oprechte enthousiasme voor jouw product of dienst overbrengen op zo’n manier dat je publiek aan je lippen hangt en je boodschap overkomt én blijft hangen. Zonder dat het een verkooppraatje wordt. Dat doe je met een perfecte pitch van ongeveer 1,5 minuut, die je overal kunt inzetten. Je kunt hierin worden geholpen
Je krijgt eerst een 1-op-1 masterclass Schrijf je Pitch, zodat je weet hoe een goede pitch in elkaar zit en je zelf in een half uur tijd een conceptpitch kunt schrijven. Op basis daarvan creëren we samen een perfecte pitch, zodat die 100% in jouw woorden is. Uitgangspunt is een echt gebeurd verhaal waar jij automatisch van gaat glunderen, zodat je je enthousiasme op een natuurlijke, authentieke manier overbrengt.
Bij het pro-pakket gaan we vervolgens aan de slag met hoe je die het beste kunt presenteren. Wat doe je met je lijf: je stem, je handen, je gezicht? Dat is 100% maatwerk, om ervoor te zorgen dat jij krachtig, sympathiek en helder overkomt. Zonder dat het uit je hoofd geleerd klinkt. Daarna ga je oefenen en maak je een opname van je pitch op je smartphone die we seconde-voor-seconde analyseren.
Je coach bij het afnemen van dit product is Dr. Esmeralda Kleinreesink van De Pitchcoach. Zij is dé expert op het gebied van pitchen in Nederland. Ze geeft ondernemers praktische en op wetenschap gebaseerde handvatten om hun boodschap gepassioneerd over de (digitale) bühne te brengen. En gebruikt hiervoor onder meer haar eigen pitchtechniek Lijfleren™.
De voormalig beroepsmilitair is daarnaast TEDx-spreker (50.000 views), prijswinnend wetenschapper op het gebied van storytelling en schrijfster van het boek ‘Officier in Afghanistan’. Dankzij haar podium-, schrijf- en wetenschappelijke ervaring weet ze feilloos wat nodig is om écht te kunnen overtuigen.
Na ontvangst van je bericht nemen we contact op, het liefst per telefoon. We horen dan graag meer over plannen.
Je gegevens worden gebruikt om contact op te nemen en om alvast een beeld te vormen van je situatie. We gebruiken de gegevens alleen voor interne doeleinden en worden niet ongevraagd met derden gedeeld.
Na ontvangst van je bericht nemen we contact op, het liefst per telefoon. We horen dan graag meer over plannen.
Je gegevens worden gebruikt om contact op te nemen en om alvast een beeld te vormen van je situatie. We gebruiken de gegevens alleen voor interne doeleinden en worden niet ongevraagd met derden gedeeld.
In onze cookieverklaring vertellen we je hier meer over.
Na ontvangst van je bericht nemen we contact op, het liefst per telefoon. We horen dan graag meer over plannen.
Je gegevens worden gebruikt om contact op te nemen en om alvast een beeld te vormen van je situatie. We gebruiken de gegevens alleen voor interne doeleinden en worden niet ongevraagd met derden gedeeld.
Bedankt voor je bericht!
We nemen zo snel mogelijk contact met je op.