Vaak is de beste manier van onderzoek doen in het klein je plannen gewoon starten. Soms is dat echter onpraktisch of ontbreekt het aan tijd om dat te doen. In die gevallen kan aanvullend onderzoek je verder helpen.
Mantelaar is een zorgonderneming die zorgstudenten koppelt aan ouderen voor zorg én gezelschap. Deze innovatieve onderneming experimenteert via deze weg met nieuwe vormen van zorgaanbod.
In 2019 (toen nog O’Hulp) liet Mantelaar een ondernemingsplan maken om mee te dingen naar een innovatieprijs.
Bruud! maakt al 20 jaar betonnen rotsformaties voor zwembaden en dierentuinen. Om de locatie ook geschikt te maken als bijzondere accommodatie voor bezoekers van de Biesbosch was aanvullende financiering nodig.
Bruud! liet een ondernemingsplan maken om een financiering aan te vragen. In mei 2020 werd akkoord gegeven.
Otto e mezzo is inmiddels een paar jaar een begrip in Dordrecht. In 2014 gestart in een piepkleine keuken en met een kritische recensie, inmiddels uitgegroeid tot een levendige plek opo de Vismarkt in Dordrecht.
Voor oprichter Dick maakten we (toen nog OndernemingsplanHulp) een ondernemingsplan voor het aanvragen van financiering.
Voorafgaand aan het traject stemmen het exacte doel van je marktanalyse vast. Op basis daarvan wordt de aanpak de output bepaald. Over het algemeen wordt uitgegaan van een deskstudies, aangevuld met interviews en gesprekken. Het einddocument bestaat uit een document, het liefst zo beknopt mogelijk, met daarin de uitkomsten van het onderzoek.
Er zijn veel verschillende soorten analyses een aanvliegroutes die kunnen worden gekozen. In de aanpak wordt meestal een combinatie van een aantal analyes gemaakt. Hieronder een greep uit de mogelijkheden:
1. Vraaganalyse
Binnen deze analyse wordt de vraag naar je product of dienst, zowel op micro- als op macroniveau nader onderzocht.
2. Aanbodanalyse
Deze analyse recht zich sterk op aanwezige / gelijksoortige bedrijven en organisaties in de markt. Welke aanbieders zijn er en hoe presteren zij?
3. DESTEP-analyse
Deze methodiek is geschikt om met name een aantal externe omgevingsfactoren op macroniveau boven tafel te krijgen
4. Porter-analyse
De Porter-analyse is een model waarmee wordt achterhaald welke invloed de directe omgeving kan uitvoeren op je onderneming
Bij het uitvoeren van een strategieanalyse brengen we gegevens bijeen die helpen antwoord te geven op strategische vragen. Denk daarbij aan het introduceren van een nieuw product of dienst of bijvoorbeeld het aanboren van een nieuwe markt.
Op basis van de vragen die je zelf hebt bepalen we de aanpak en de opzet van het traject. Onderdeel van het werk is een strategiesessie waarin verschillende mogelijke marktbenaderingen worden besproken. De output bestaat uit een two-pager met daarin aanknopingspunten voor vervolgstappen.
‘Go’/’No go’-assessments zijn diepgaande onderzoeken die op maat worden uitgevoerd. Soms worden hierbij ook externe partners betrokken. Voorafgaand aan een onderzoek vindt een voorgesprek plaats en wordt een projectvoorstel opgesteld.
Na ontvangst van je bericht nemen we contact met je op. Tijdens een eerste oriënterend gesprek bekijken we wat we voor je kunnen betekenen.
Je gegevens worden gebruikt om contact op te nemen en om alvast een beeld te vormen van je situatie. We gebruiken de gegevens alleen voor interne doeleinden.
Na ontvangst van je bericht nemen we contact op, het liefst per telefoon. We horen dan graag meer over plannen.
Je gegevens worden gebruikt om contact op te nemen en om alvast een beeld te vormen van je situatie. We gebruiken de gegevens alleen voor interne doeleinden en worden niet ongevraagd met derden gedeeld.
Na ontvangst van je bericht nemen we contact op, het liefst per telefoon. We horen dan graag meer over plannen.
Je gegevens worden gebruikt om contact op te nemen en om alvast een beeld te vormen van je situatie. We gebruiken de gegevens alleen voor interne doeleinden en worden niet ongevraagd met derden gedeeld.
In onze cookieverklaring vertellen we je hier meer over.
Bedankt voor je bericht!
We nemen zo snel mogelijk contact met je op.